Türelemjáték 2. - Miért ideális áldozat a magyar?
2017. május 19. írta: autósajtó

Türelemjáték 2. - Miért ideális áldozat a magyar?

Korábbi cikkünkben bemutattuk egy hazai autóalkatrész forgalmazó cég visszás garanciális ügyintézését. A cikkre érkező reakciók megmutatták, hogy miért is tudják a cégek ezt a játékot sikerrel csinálni. Annak ellenére, hogy jogilag jól szabályozott területről van szó. Új sorozatunkban néhány tipikus vásárlói magatartást szeretnénk bemutatni, amivel az átlag autós, bizony nem csekély mértékben járul hozzá saját megkárosításához.

turelemjatek.jpg

 

 

„Mit filléreskedsz, vidd szerelőhöz, az majd elintéz mindent?!’

 

Ez a hozzáállás ideális, amennyiben az egyszeri autós szeretne egy problémát a lehető legdrágábban megoldani. Az természetes, hogy egy komolyabb flottát fenntartó cég nem fog vacakolni azzal, hogy minden, csip-csup alkatrészt a lehető legjobb áron szerezzen be, de egy mezei autós számára ez abszolút nem megterhelő. Lényegében, ha valaki felhasználói szinten tudja kezelni a számítógépet és az internetet, jóformán 20 perc alatt megtalálhatja a legkedvezőbb áron azt, amit szeretne. Hiszen ma már minden komolyabb alkatrész áruháznak van honlapja, amin van lehetőség online rendelésre is. Ezeket összehasonlítva, pedig már csak egy kis matek és meg van a legjobb ajánlat. Ez a módszer lényegében teljesen jól alkalmazható minden tervezett szerviz esetén. Azt, hogy mikor mit kellene cserélni, az kiderül az autóhoz mellékelt használati kézikönyvből. Ha ez nincs meg, az sem probléma, mivel könnyűszerrel meg lehet találni az interneten, szinte minden típus leírását.

2.jpg

Bonyolultabb a helyzet, ha nem várt szervizről van szó. Azonban itt sem érdemes csak úgy begördülni abba a szervizbe, ahová a szomszéd is jár, vagy amit a kollega ajánlott. Teljesen más árképzéssel találkozhat az ember egy márkaszervizben, egy szakszervizben és megint csak más az árképzés egy kis garázsműhelyben, ahol a szakin kívül egy-két ember dolgozik csak.

Ráadásul előfordulhat, hogy amit a márkaszerviz gyári alkatrésszel megcsinál 100.000 forintért azt egy márka független szervizben vagy egy kis garázsműhelyben kevesebb, mint feléért megcsinálják utángyártott alkatrésszel. Ami nem annyival gyengébb minőségű, mint amennyivel olcsóbb, sőt a komolyabb gyártók termékei, sok esetben elérik a gyári alkatrészek minőségét.

Egy hétköznapi példa, a tizenéves autómba egy gyári hátsó kerékagy, kedvezmények nélkül több, mint 100.000 forint. Ugyanez, után gyártott alkatrészből 29.000 és 60.000 forint között van.  Természetesen ebben még nincs benne a szerelési költség.

3.jpg 

 

Persze az olló nyílik és csukódik annak fényében, hogy milyen alkatrészről illetve milyen autóról van szó, de az sehogy sem jó stratégia, hogy begördülök valahova és majd a szerelő elintézi.

Ezt a hozzáállást véleményem szerint el kellene már felejteni. Ez járható út volt a szocializmusban, amikor volt 10 fajta autó és a parkolóban két kalapácsütéssel meg lehetett oldani mindent. Azonban napjainkban, amikor egy átlagos autót számtalan szervizbe vihetünk, a lehető legváltozatosabb árazással és számtalan gyártó termékei közül választhatunk, ha alkatrészre van szükségünk, igenis érdemes jól meggondolni, hogy az ember hova viszi az autóját. Ráadásul a megfelelő szerviz megtalálása után is melegen ajánlott az, hogy az ember kérdezzen a szerelőtől/munkafelvevőtől, hogy pontosan mi az autó hibája, és milyen árú alkatrészekkel tervezik javítani az autót.

4.jpg

Azon nem kell meglepődni, ha ezért nem fognak nekünk a szervizben szobrot emelni. Azonban ne felejtsük el, nem vagyunk kötelesek a fizetésünk negyedét- felét odaadni senkinek, ha nem muszáj. Persze, ha valakinek vastag a pénztárcája és megengedheti magának az az ő dolga, de ha nem annyira vastag a pénztárcánk, akkor költsük meggondoltan azt, amink van. (Folytatjuk!)

 

szerző: Dani

5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://autosajto.blog.hu/api/trackback/id/tr4112525291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

korosde 2017.05.19. 13:21:01

Szerelői alapállás: Hozott anyagra más munkadíj, vagy több óra rászámolva. A munkára van garancia a hozott anyag ha nem jó, állásidő fizettetése. Ha gyári hibás az alkatrész és cserélni kell akkor újra a munkadíj felszámolása. És mindez nagyon helyesen. A szerelők azon része akik kiváltott iparral rendelkeznek és nálunk vásárolnak, mindig adnak kedvezményt, vagy nagyon alacsony a munkadíj. Rengeteg árajánlatot csinálok többféle minőségű alkatrész figyelembevételével amiből a vevő a szerelővel együtt szokott választani. 25 éves tapasztalat alapján mondom, hogy nem véletlenül kerül egy alkatrész 30, 65, vagy 100 Ft-ba különböző gyártmányokban.

multipontkartya 2017.05.19. 13:54:14

@korosde:

Ezekszerint te egy normális helyen dolgozol :) A probléma az, hogy nem minden szervizben mennek így a dolgok.

Na meg a gyári alkatrész időnként ugyanott készül, mint az utángyártott csak épp más matrica megy rá, na meg persze más árcédula ;)

korosde 2017.05.19. 15:15:03

@multipontkartya: Persze de ezt mi "Szakembernek látszó tárgyak" tudjuk is és figyelembe is vesszük :).

Lucifer Morningstar 2017.05.19. 16:34:26

". Ez járható út volt a szocializmusban, amikor volt 10 fajta autó "

Aham... Te sem nagyon vagy tisztában azzal, hogy milyen átfedések vannak különböző típusok között. Ugyanazt a szar benzinszivattyút vagy 30 teljesen más gyártójú autóban használják. Egy gyártón belül még nagyobbak a típusonkénti alkatrész átfedések. Egyik sem hülye, hogy minden új fejlesztés legyen, megy a raktárba és leveszi a 10 éves kapcsolót, max. tol rá egy másik sapkát oszt jónapot.

Jóska Pista 2017.05.19. 16:47:24

Wazze, az előző poszt nem arról szólt, hogy szívod meg az utángyártott alkatrésszel?

...elmúlik... 2017.05.19. 17:46:23

Márkaszerviz ár:

Audi A8 első légrugók 900 000.-Ft+Áfa/pár+szerelés

Csak légrúgókkal foglalkozó cég bruttó 450 000.-Ft/pár+szerelés

A légrugók ugyanattól a gyártótól vannak, ahonnan az Audi is veszi, cikkszám ugyanaz.

Márkaszervíz: ing, gatya, zokni, alsó.
Kis szerviz: csak a kabát.

Ennyi. Nagy vonalakban.

P Woodman 2017.05.19. 19:12:10

És akkor jönnek a szerelőhöz a bárdis/unixos zacsival a kuncsaftok, hogy dobd má be nègyezeré.... A sok kínai kacattal, hogy méd in eu... mert azt sem tudja, mit vesz, persze, jó lesz az olcsó. És azt hiszi, karban van tartva az autója, ami egy időzített bomba.. Ez minden szerelő kedvence.. Hurrá..

KissGecihuszár 2017.05.19. 19:30:43

Csupán azt a "bágátellséget" teccett elfeledni, hogy MINDEGYIK autószerelő, pláne a komolyabbak akár 30-40%-os kedvezményt kapnak a legmenőbb autóalkatrész nagykerektől, melyről mezei júzer mégcsak nem is álmodhatik, s ez 1-1 combosabb alkatrész esetén már akár több 100ezres tétel is lehet, melyet jelentős részben átengednek az autósnak, főként ha saját szerelőd van!

indygo 2017.05.19. 19:45:24

@korosde: igen, ilyen a normális szerelő. Másik véglet, mikor az alkatrészre dupla annyit mond, mint amikor én vinném. Holott nem " okosba " vásárolok, hanem neten. És sajnos ebből a fajta szerelőből van több.

Rodrigue 2017.05.19. 20:34:00

@P Woodman: mert a szerelő nem a bárdinál / unixnál vásárolja UgyanAzt az alkatrészt? Ja, de.
Sajnos a szerelők nagy része unja a szakmáját, és szeretne átmenni alkatrészboltba. Csak hát ezt senki nem kérte tőlük, és ebben nem is hatékonyak.

bemce 2017.05.19. 21:15:44

Az "utángyártott" egyszó!

kvadrillio 2017.05.19. 21:33:32

Simicskó: „Sokszor viharos csatározásokat, gyűlöletkeltést is látunk”

A 21. század legnagyobb kihívása a haza, Magyarország védelmezése, a nemzet megmaradása - emelte ki a honvédelmi miniszter pénteken Budapesten, a tárca honvédelem napja alkalmából tartott központi ünnepségén.

Simicskó István fontos kérdésnek nevezte, hogy egyformán érzékeljük, értékeljük-e korunk kihívásait és veszélyeit. Ebben az együttgondolkodásban ugyanis - mint mondta - „sokszor viharos csatározásokat, gyűlöletkeltést is látunk”. Egy célt kell követni, ez „a nemzet megmaradása” - szögezte le.

A miniszter - aki a hazaszeretet napjának nevezte a honvédelem napját - megjegyezte: most, a tömeges bevándorlás időszakában, látva a vallási, etnikai értelemben is átalakuló Európát, kérdés, hogy a 21. század végén meglesz-e még a „haza, a nemzet mint érték”. Mit fog jelenteni a nemzeti közösség, milyen nyelven fognak beszélni, akkor is megemlékeznek-e Buda várának visszafoglalásáról? - sorolta.
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version

JAHHH... A "NEMZET MEGMARADÁSA ???" HÁT PUNKT EZ NEM SIKERÜLT !!!!! KIMENTEK 1 MILLIÓAN, MEGDÖGLESZTETTETEK 3 MILLIÓT, AGONIZÁLNAK 7 MILLIÓAN !!! HÜLYE-E VAGY SWARCIKÁM ??? AKIT SIMICSKÓNAK NEVEZTEK ÁT ! :o)))

RHalacska 2017.05.19. 21:39:54

Mindig ugyan ahhoz a szerelőhöz járok mind a két családban lévő autóval. Kell a jó kontakt, és akkor van megfelelő minőségű alkatrész jó áron, a munkadíj kifizetve alku nélkül, így a szerelő alkuszik magával. Nyilván olcsóbban szerel nekem, mint aki beesik, ráadásul hetekkel korábban tudja, mikor akarok menni. Lekopogom, amióta hozzá járok csak tervezett karbantartások voltak, egy kilyukadt kipufogó kivételével. Saját szakmámból tudom, hogy én is utálok hozott alkatrésszel dolgozni, mert ha nem jó, akkor egy csomó idő rámegy. Ha meg én veszem, akkor specifikusan tudom mi a jó, hol van jó áron, és egyben kapja a kuncsaft a garanciát, természetesen nincs javítási díj, ha garanciába javítom/cserélem az általam eladott alkatrészt. Ha ő hozza akkor miért is én álljam azt, hogy kétszer kell nekikezdeni?

RHalacska 2017.05.19. 21:42:59

@kvadrillio: Szerintem ezzel a szöveggel rossz területre tévedtél. Ezt ne itt.

kuki123 2017.05.19. 22:02:13

Van amit meg lehet oldani a kerti sufniban, van amit nem.
És aki szerint a nem márkaszerviz jó mert az olcsó az téved.
Az a legdrágább.
Lófaszhoz se értenek, de ahhoz leginkább.
Típus ismeret 0
ha van egy Samsung TV-d az Sony szervízbe viszed?

kuki123 2017.05.19. 22:19:23

@kuki123:

Folytatom saját példa:
tömegesen előforduló faékegyszerű de viszonylag modern "új" kocsim beállításánál arra gondoltam milyen jó lenne, olcsón megúszni és nem márkaszervizbe vittem. De márkafüggeten prémium szervíz, nem a sarki pista bá!
Már akkor gyanút kellett volna fogni mikor nem kérték az alváz motorszámot.
Az olcsón megúszás az lett hogy a tervezett 4-5 órás javításból ott kellett hagyni a kocsit, mert szétszedve jöttek rá hogy a megszokásból rendelt anyag nem is ahhoz a motorhoz jó.
Valahogy beállították, de kb mintha semmit nem csináltak volna, még az ilyenkor kötelező tömítést se cserélték.
Végül pár hónapra rá egy másik hiba kijött, amit kizárt hogy nem láthattak mikor javították. ÓÓ majd otthon megjavítjuk (tény hogy menni se lehetett vele)...ezt egyszerű kicserélni... felütjük, veszünk a bárdi/unix-tól...már ott gyanút kellett volna fognom, hogy a rendszerük nem hozta az évjáratot és az anyag se az volt mint amit kinéztem.
Mondták jó lesz az értenek hozzá elhiszed. beszereled...szar, végül kiderül 3 napnyi kereséssel, hogy tök más de hasonló való bele. belerakod, és egyből jobb lesz...
Végül a 3xeresébe fájt mire minden ki lett javítva beállítva és cserélve a márkaszervizben.

A legolcsóbb a legdrágább, mert azt kétszer vagy többször kell megvenni.

Tweed 2017.05.19. 22:29:31

@kuki123:

Vannak ám olyan szervizek amelyek jók és nem márkaszervizek. Aki keres az biztos talál magának olyat ami megfelel. Nyilván vannak kóklerek is.
Márkaszervizben minden egyes alkalommal kifizeted az üvegpalota két napi rezsijét. Én azért nem általánosítanék, hogy márkaszervizben értenek is hozzá. Bizony elég sok hely van ahol nem értenek hozzá, vagy értenek hozzá csak trehány munkát végeznek.
Samsung TV-t sem tudok Samsung szervizbe vinni, Sony TV-t sem tudok Sony szervizbe vinni. Ugyanis szórakoztató és háztartási gépeknél Noname Kft-kel van szerződése az adott márkának. Az nem Samsung szerviz és nem is Sony. Sok ilyen Noname Kft-nél nem is értenek hozzá. Azok csak szerződésben állnak egymással. Nekem romlott már el TV-m, nem vittem el abba a szervizbe amit írtak, elvittem máshova az egész hátsó panel ki lett cserélve 2 év után, kapott egy invertert és azóta (kb. 7-8 éve) azzal tökéletesen működik. Sokkal olcsóbban megúsztam, mintha a Noname Kft "márkaszervizébe" vittem volna. Ráadásul sokkal tartósabb panelt kapott és lassan 4-szer annyi időt kibírt, mint az eredeti panel.

VT Man 2017.05.19. 23:03:46

@kuki123:
Ez nem igaz.

Iphone-t is vittem iDoki-hoz az Apple helyett, pedig ok nem hivatalos szerviz, megis megcsinaltak profin.

Vannak jo nem markaszervizek. Alkatreszt meg oldja meg a szerviz. Mivel nem markaszerviz, igy is olcsobb lesz, es megbizhato is.

megamedve 2017.05.19. 23:21:09

@bemce: csak sajnos a helyesírás ellenőrző hibának hozza, ha külön írod.
Ez van.

P Woodman 2017.05.19. 23:54:51

@Rodrigue: Csak aki azzal dolgozik, az TUDJA mit vesz, nem csak az ár a szempont, én sem viszek a péknek nagyon fasza tuti lisztet... Nem hülyeség a rutin, meg a tapasztalat...

Bambano 2017.05.20. 04:39:52

pró báldmá rmeg né hael találni, hogy, ho va, kell, szó köz, va gyvesz,sző, mert, így, olvas,hatatlan.

sakkosfx 2017.05.20. 08:41:51

Ha tudod mi romlott el, a dolog egyszerű! Elmész akár egy kis alkatrész boltba, az eladó elkéri a forgalmidat megnézi számítógépen és azt fogja adni ami kell, de olcsóbban mint a Bárdi/Unix páros! És másnap veheted át! Utána már csak a szerelő verhet át!

Pilotax 2017.05.20. 08:56:17

A "GYÁRI" alkatrész mint fogalom gyakorlatilag felejthető. Az autógyárak az alkatrészek 90 %-át beszállítóktól rendeli, azoktól akiktől később a pótalkatrészek származnak. Úgyhogy olyan, hogy gyári alkatrész szinte nem is létezik. Olyan van. hogy vannak nevesebb, jobb minőségben gyártó beszállítók, meg gyengébbek, Ezek között lehet választani. Nem nagy kunszt utánanézni annak, hogy melyik alkatrészgyártónak milyen a híre, milyenek az általuk gyártott alkatrész minősége. Itt is kerülendők a kínai áruk, meg a nevenincs cégek gyártmányai minőségi okokból. A jó szerelő ismerőse az embernek már ismeri ezeket, és tudja melyiknek a legjobb az ár érték aránya.
Persze kereskedelmi trükkökkel is találkozni amikkel a szerelőket támogatják, hiszen ők gyakoribb vásárlók mint a mezei átlag autós. Bárdinál akartam alkatrészt venni, de véletlenül velem volt a szerelőm is. Szól nekem, hogy nehogy megvegyem, mert neki majd 50%-os kedvezménnyel adják az alkatrészt. Ő átengedte nekem a kedvezmény felét és így kb. 25%-al jutottam olcsóbban hozzá. Persze ehhez jó ismerős is kell.

Pan Modry 2017.05.20. 09:14:56

@Pilotax:
En regebben jartam szakohiz szereltetni, o egy az egybe nem szamolt felarat az alkatreszekert, annyit fizettem amennyibe neki kerult, o "rezsioradijat" szamolt fel. ( ezt onnan tudom hogy mindig mutatta a monitoran hogy milyen alkatreszek jihetnek szoba, pro-kontra, ár stb..., tehat lattam kozvetlen a unix-os árát).
Ket oreg foszer vitte egyebkent a szervizt, az egesz egy csaladi haz udvaraban kialakitott szerviz volt, topless naptar, cigifüst stb... (kb 10 evvel ezelott volt, az elso kocsim volt, es azert kezdtem szakohiz vinni markaszerviz helyett mert egyszer kertem egy ablaktorlolapat cseret es valami hasznalt szart tettek fel, ami szarabb volt mint amit en akartam kicsereltetni)
Azota mas kocsim van, markaszervizbe hordom, lehet lenne jobb ar - ertek aranyu opcio, de egyszeruen mar se idom, se kedvem hogy utana jarjak. (Vinnem en az oreg szakihoz de azota en mashiva koltoztem, es azt sem tudom hogy ök viszik-e meg a boltot)

nyelv-ész 2017.05.20. 09:20:20

@sakkosfx: Ja, mint a mesében. Aztán meg kiderül, hogy a bárdiunix adatbázisa hibás, vagy épp csak nem ismeri azt az altípust, felszereltséget, stb. A szerelő meg fél nap szívás után ott pingvinezik az autó előtt, hogy miért nem jó bele.

Az a tiszta, ha olyan szerelőnél hagyod, amelyik szétkapja, megnézi, és utána ő rendel bele olyat, ami odavaló. Ha elbassza a rendelést, tőle simábban visszaveszi a bárdiunix, mint tőled, akit most látnak először.

kvadrillio 2017.05.20. 09:52:58

hidfo.ru 2017.05.19. 11:20 Belföld, Térségi hírek
Az Index szerint nem baj, ha a muszlimok államot alapítanak Európában

A liberális lap szerint a most érkező közel-keleti és afrikai bevándorlók államot alapíthatnak Európában, de ezzel nincs semmi probléma, hiszen erről szól az európai történelem.

Az Index.hu címlapján megjelent egy publicisztika, amely azzal próbálja elfogadhatóbbá tenni a bevándorlást, hogy azt mondja, „mi magyarok is bevándorlóként érkeztünk” Európába, ezért meg kell értenünk, hogy a bevándorlók érkezése egy természetes folyamat, ami az európai történelem része.

Az írás motivációja feltételezhetően az lehet, hogy utasításba adták az újságíróknak; „érzékenyíteni kell” az embereket (megpróbálni érzelmi alapon megérthetőbbé, elfogadhatóbbá tenni a bevándorlást). A sajtóalkalmazottnak azonban ezt egy olyan buta módon sikerült kiviteleznie, hogy a liberális lap a megjelent cikkel gyakorlatilag nyíltan támogatja az Iszlám Állam nevű terrorszervezet célkitűzéseit.

„A migráció nem jó vagy rossz, hanem tény, amivel együtt kell élni. Mi is migrációból lettünk, a szomszédaink is, körülöttünk minden annak az eredménye, hogy Európa egy átjáróház. Az emberek mindig is mozogtak, és kerítések meg hadseregek soha nem állították meg őket sokáig. Igen, azoknak, akik két éve elindultak, más a vallásuk és más a kultúrájuk, mint a többségünknek Európában. De attól még jönnek, és nem lesznek kevesebben.” – írja az Index publicistája.

A lap egyértelműen párhuzamba állítja a most zajló tömeges bevándorlást és az évszázadokkal ezelőtt zajló bevándorlási folyamatokat.

Az évszázadokkal ezelőtt zajló tömeges bevándorlási hullámok eredményeként azonban új államok jöttek létre Európában.

Ezt le sem tagadhatják, hiszen az Index konkrétan azt írja, Magyarország úgy jött létre, hogy elődeink bevándorlóként ide jöttek és államot alapítottak. Az európai történelemnek emellett egy másik mozgatórugója, hogy etnikai feszültségek mentén államok bomlanak fel.

Az Index nem kevesebbet állít, minthogy a most zajló bevándorlás ugyanilyen folyamat, és ezt nekünk európaiaknak el kell fogadni.

Korábban egy másik szervezet is állított már hasonlókat: az Iszlám Állam nevű terrorista csoport.
...AKKOR MAJD NEMSOKÁRA """AKASSZUK FEL A KIRÁLYOKAT !""" FÖLAKASZTJUK A KIRÁLYOKAT !!!!! AVAGY... KINYÍRJUK A KORRUPT, CSALÓ EURÓPAI ORSZÁGVEZETŐKET !!!!! MERT EZ IS AZ EURÓPAI TÖRTÉNELEM RÉSZE !!!

RHalacska 2017.05.20. 19:59:30

@kvadrillio: Kérlek ezt a topikot ne off-old szét. Te nem ide tartozol.

igazi hős 2017.05.20. 23:13:40

Az előző autót úgy 10 évig hordtam ugyanabba a szervizbe. A legtöbb hiba nem azonnali, így én is rá tudtam készülni. Megnéztem, én mit és mennyiért kapnék meg a Bárdinál/Unixnál, aztán megbeszéltük, hogy milyet érdemes belerakni. Ha a 70 ezres listaárú kuplungot és 64-ért kaptam volna, akkor a szerelő sem számolt ennél többet. (Bár lehet, hogy ő valójában 50-ért kapta meg, de ez az ő biznisze.)