Türelemjáték - Így húznak ki ezreket a zsebedből, ha hagyod
2017. május 08. írta: autósajtó

Türelemjáték - Így húznak ki ezreket a zsebedből, ha hagyod

 

turelemjatek.jpg

 

A sztori 2016 augusztusában kezdődött, egy hétköznapi vásárlással. Ekkor még nem tudtam, hogy azzal a vásárlással nem csak egy alkatrészhez fogok jutni, hanem egyúttal benevezek egy általam addig nem ismert játékba is.

 

A történet egyik szereplője, egy országos hálózattal rendelkező autóalkatrész kereskedő cég, a másik szereplő pedig jómagam. Az esetben nem is lenne semmi meglepő, ha mindez egy e-bay-es vásárlás során történik. Azonban itt nem egy kínai noname webshop-ról van szó, ami ma még működik és holnap már csak bottal ütheti a nyomát az, akit esetleg megkárosított. Hanem egy olyan cégről, ami ugyan nem tartozik hazánkban a legnagyobbak közé, de azért mégis van akkora, hogy meglepje az embert a trükközésük.

 

Kezdetek

 

Tavaly augusztusban az autóm bal első kerekében a kerékagy csapágy, úgy döntött, hogy feladja a szolgálatot.(a futómű környékén Tibornak is volt gondja korábban BMW-jével ) . Az új kerékagy csapágyat - kis keresgélés után - sikerült az ominózus cég webshopjában megrendelni. Időben meg is érkezett, így gond nélkül átvehettem a megadott üzletükben. Eddig minden oké volt.

Az alkatrésszel felkerestem jól ismert szerelőmet, akihez rendszeresen hordom, kis családunk autóját, egy Ford Mondeot. Mivel nem volt sürgős, így csak pár nappal később került sorra az autó. Azonban, mikor pár nap múlva megcsörrent a telefon, nem az örömhír érkezett. Helyette a szomorú hír, hogy a próbaút során, a beszerelt alkatrész miatt megzavarodott az ABS és az autó össze-vissza reagál a fékezésekre. A problémát sikerült gyorsan orvosolni. A szerelőm rendelt egy másik cégtől egy másik csapágyat, így a kocsi időre kész lett, azonban a szerelés dupla annyi idő lett, ráadásul az új csapágyat sem adták ingyen.

 

Indul a türelemjáték

 

Néhány nappal később, a hibás alkatrésszel és a szerelőm által kiállított számlával besétáltam a cég egyik budapesti üzletébe. Kiderült, hogy szükség lenne egy szakvéleményre a szerelőtől, hogy mi a pontos baja az alkatrésznek. Fontos megjegyezni, hogy előtte a telefonos egyeztetések során nem került szóba, hogy szakvélemény is kellene.

Így hát írt egy szakvéleményt a szerelőm, majd bevittem azt is. Nagyjából két hét múlva rácsörögtem a problémával foglalkozó üzlet dolgozójára, hogy megkérdezzem, mi a helyzet. Mire ő közölte, hogy van egy kis probléma. Kellene a kocsi forgalmija. Ne kérdezze senki, hogy ez miért kellett és azt se, hogy miért nem hívtak maguktól, fogalmam sincs. Illetve, van egy sejtésem. – Az, hogy ez már a játék része.

Ismét hetek teltek el teljes csendben. Majd újra felhívtam őket. Ekkor jött a hír, hogy kifizetik az alkatrész árát. Zárójelben jegyezném meg: (AZ ALKATRÉSZ BESZERELVE BALESETVESZÉLYES VOLT!). Azt már nekem kellett kilogikáznom, hogy a szerelőm munkadíját nem akarják kifizetni.

Ismét bementem az üzletbe, ahol az eladó srác, mintha soha szóba sem került volna az, hogy a szerelő munkadíját is fizetik, közölte, hogy napokon belül fizetik az alkatrészt. Mikor megkérdeztem, hogy mi lesz a szerelő munkadíjával, azt tanácsolta, hogy írjak a cég központjába, hátha méltányosságból valamennyit kifizetnek.

 

Sorstársak

 

A tapasztalatomat megosztottam egy online autós közösségben, ahol a legtöbben azt írták, hogy örüljek, hogy egyáltalán az alkatrész árát visszakapom. Ugyan nem vagyok jogász, de az rögtön világos volt számomra, hogy jogilag ez legfeljebb Tádzsikisztánban vagy Irakban lehetne rendben. Normális országban nem lehet törvényes az, hogy egy cég elad egy hibás alkatrészt. Majd amikor az alkatrész további költségekbe veri a vevőt, akkor még a vevő örülhet, hogy legalább az alkatrész árát megtérítik.

Közben írtam egy egyszerű e-mailt a cégnek, amiben vázoltam az esetet, csatolva a bescannelt számlákat, szakvéleményt. Néhány hét múlva jött egy válasz, hogy nem fizetnek.

 

2. menet

 

Ekkor írtam egy e-mailt, amiben leírtam, hogy a fogyasztóvédelmi törvények szerint nincs rendben az eljárásuk. Ugyanis megtudtam, hogy a vonatkozó jogszabály szerint, ha egy termék hibás, és a hibája miatt anyagi kárt okoz, akkor a termék gyártójának vagy a forgalmazónak kell az okozott kárt megtéríteni. A törvény értelmében azonban a forgalmazó megteheti, hogy a vevőt/károsultat továbbküldi a gyártóhoz, így bár a törvény mellettem állt, nehéz helyzetben voltam. Hamarosan jött a válasz, hogy a levelemet továbbították egy szakértőnek. Majd közel két hónapig semmi további válasz nem érkezett az ügyben.

 

email1.jpg

Felmerül a kérdés, hogy ezt a kiskaput miért kellett beletenni ebbe a törvénybe? Hiszen egy mezei vásárló, nem valószínű, hogy sikerrel rendezni tud egy ilyen ügyet, mondjuk egy kínai vagy egy vietnámi gyártóval szemben. Hála Istennek, az én esetemben az eladó és a forgalmazó ugyanaz a cég volt és vagy jó szándékból, vagy tudatlanságból, de nem irányítottak tovább a gyártóhoz. Viszont nem is nagyon kapkodták el a rendezést.

Szóval mikor már majdnem két hónapja nem kaptam választ, írtam egy e-mailt, hogy mi a helyzet. Erre gyorsan reagáltak, megírták, hogy köszönik a türelmem, rajta vannak az ügyön. Megjegyzem, ekkor már 7 hónapja húzódott az ügy. Újabb zárójeles megjegyzés: (a törvény, nem hónapokat, hanem ha jól emlékszem 40 napot vagy 40 munkanapot ad az ilyen ügyek rendezésére).

Az e-mail után két nappal, egy újabb e-mail érkezett, amiben közölték, hogy a beszállító megtéríti a szerelő munkadíját is. A pénzt átvehetem bármelyik üzletükben. Innen már az ügy nem hozott újabb bonyodalmat, 7 hónap után, megkaptam azt a pénzt, ami az első perctől egyértelműen megilletett.

 

Azt azonban ne felejtsük el, hogy a rosszul fogalmazott jogszabály miatt, a cég megtehette volna, hogy kiszáll az ügyből és a termék gyártójához irányít. El kell ismerni, hogy az ügyintézés során ebben az egy dologban vásárlóbarát módon jártak el. Persze azt azért ne felejtsük, hogy ez minden normális helyen így működik.

 

Konklúzió

 

Gyanítom most már egyértelmű, hogy miért adtam ennek a cikknek a „Türelemjáték” címet. Hiszen hacsak az ember nem végtelenül naiv, ezt az esetet olvasva rájön, hogy nem volt véletlen az, hogy a garanciális ügyintézés 7 hónapig tartott. Ahogyan az sem véletlen, hogy egy országos cégnél, abszolút nem követik a törvényeket mindaddig, míg a vevő nem emlékezteti őket a vonatkozó paragrafusokra. Valamint az sem a véletlen műve, hogy egy alkalmazott, aki egyedül dolgozik az adott boltban és naponta tucatjával ad el alkatrészeket, sorozatban elfelejt szólni, hogy a gyors és sikeres ügyintézéshez milyen papírok szükségesek. Továbbá az sem véletlen, hogy ilyen jellegű ügyintézésben a kommunikáció hónapokra elakad, de amint az ember rákérdez, hogy mi a helyzet, érdekes módon napokon belül továbblépés történik.

Tehát ez a türelemjáték. Amiben ha az ember nincs tisztában a jogaival, vagy beleun a várakozásba. Esetleg elfeledkezik az egészről, akkor „egészen véletlenül”, elfelejtik neki kifizetni azt, amiről egyébként ők is tudják a legelejétől kezdve, hogy járna.

…végezetül pedig ne felejtsük el, az online autós oldalon megszólalókat, akiknek a válaszaiból kiderült, hogy őket bizony jó eséllyel már megkárosította a „türelemjáték”. Felmerül a kérdés, vajon évente hány vásárlót károsít meg ez a játék azáltal, hogy a vevők nem ismerik a jogaikat, vagy azáltal, hogy az ember egyszerűen beleun a hónapokig tartó levelezésbe és inkább hagyja az egészet? Egy biztos, ha az ember nem adja fel, végezetül megnyerheti a játékot. Ilyenkor már csak annyi a probléma, hogy a „nyereménye” az a pénz, ami jogilag, már a játék elejétől, egyébként is az övé.

 

szerző: Dani

A bejegyzés trackback címe:

https://autosajto.blog.hu/api/trackback/id/tr912491305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balint133 2017.05.09. 23:59:19

Szerintem szimplan egy fos szarrago vagy, hogy 7 honapig levelezgettel 10 ezer forintert. Elso korben oda kellett volna menned a szerelodhoz, leadnod a kocsit majd a szerelore bizni az alkatresz beszerzest es beszerelest. Atveszed a javitasrol szolo szamladat es boldogan tavozol.
Smucig modjara megprobaltal 1-2 ezer forintot sporolni az alkatreszen, de a vegen 7 honapig allt 30-40 ezred az egesz hobelebancban. Gondolom megerte mi?

FikkFakk 2017.05.10. 03:39:39

Gratulalok, Balint. Az elv a lenyeg.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.10. 03:56:33

Nem, nem küldhet el ő a gyártóhoz, mert vele vagy szerződéses viszonyban nem a gyártóval. Viszont gondod végig mit jelentene az, ha valami egyedit a gyártónál veszel meg, de csak forgalmazónál reklamálhatnál. Az ott nem kiskapu.

Határidőkről stb. sem pontos amit leírsz. És nem szerencsés, ha más utána ebből indul ki, és menet közben derül ki, hogy nem úgy van.

A hét hónapos türelemjátékot pedig azzal lehet játszani, aki hagyja. Ha a játék úgy megy, hogyha ők ezt játsszák akkor hamar jön ügyvédi munkadíj, postaköltség, egyéb jogi költségek, de a nem túl törvényes ötleteikről készült vásárlók könyve bejegyzés, jegyzőkönyv, esetleges hangfelvétel, stb. meny a felügyeleti szervhez aki ilyenkor előszeretettel bírságol, hamar rájönnek, mi lesz nekik a legolcsóbb megoldás. :)

kjanik 2017.05.10. 04:29:04

"A történet egyik szereplője, egy országos hálózattal rendelkező autóalkatrész kereskedő cég, ..."

No de melyik? Csak hogy elkerüljem messzire.

danesdzsu2 2017.05.10. 04:45:14

@Válasszunk: ha a gyártótól vásárol közvetlenül, akkor a gyártó nem lesz forgalmazó is az adott esetben?

bulsitter 2017.05.10. 05:46:21

@Balint133: Ja, ja nekem is ez fordult meg a fejemben. Bar hozza tennem, hogy itt a balkanon semmi se normalis. Ha a szerelok sem trukkoznenek, akkor meg se fordulna ez a baszakodas az alkatresszel a halandok fejeben. Jo az is igaz, hogy miert pont az autoszerelok kezdjek a nem trukkozest?

McKinney 2017.05.10. 06:15:16

@Balint133: aha. de a helyzet összképileg még ugyanaz marad. a lángbárdiunix még aznap kicseréli a szerelőnek a rosszat, sőt van hogy már eleve kettőt hoznak mert csak minden második jó, szerelő ugyanúgy kétszer dolgozik, amit végül veled fizettet ki csak nem fogsz róla tudni. Ilyen az élet, valamit valamiért, végülis mindenki megél és van olcsó autózás.

2017.05.10. 06:22:17

A csapágytól nem működik az abs? Valaki magyarázza már el nekem, hogy az hogyan lehetséges. 24 éve vagyok gépészmérnök, de képtelen vagyok elképzelni.

Sáros Hilda 2017.05.10. 06:51:36

Gondolom amit beletettél idő / utánajárás, /idegesség az volt vagy 40-50ezer értékben. A végén kaptál 10 ezret!
Gratulálok. Nagy üzletember vagy!

korosde 2017.05.10. 06:52:00

@Klesk: mágneses,vagy elektronikus jeladó egybe van épitve a csapággyal és a kerékaggyal. sok autónál van így. Miért? mert igy drágább. :-)

korosde 2017.05.10. 07:06:32

Sajnos mint kis autosboltosnak ugyan ez a tapasztalatom. Tényleg időhúzás megy. Ha lesz időm napközben mesélek :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.05.10. 07:19:27

@Balint133: Mi a smucigság abban, ha az ember megold valamit maga? Vagy ha tényleg, olcsóbban? :D
A szerelőnek ha mindegy, akkor miért baj?
Nem minden szerviz engedi, hogy magad vigyél cuccokat, de ha lehet, akkor...?
Neked nem pénz 10 ezer? Nekem pl. az. És még sok másoknak. Attól még autózhatunk?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.05.10. 07:22:52

Azt jól értem, hogy sokak szerint csak az a hülye, aki kitapossa a törvény betartását a kereskedőből, nem pedig az a bolt, ami leszarja a vásárlót?
Az szép!

inteligencs elenzeki 2017.05.10. 08:28:13

Régebben én szereztem be az alkatrészeket, a szerelőm meg beszerelte. Soha nem a legolcsóbb legratyibb cuccot vettem, így nem is volt gond.
Mostanában a szerelőm szerzi be az alkatrészt, és hát mit mondjak, volt, hogy szerelés után szarabb volt a gép, mint előtte.
Úgyhogy v.színű visszatérek a saját beszerzésre.

2017.05.10. 08:34:52

@korosde: Á,értem. Akkor tulajdonképpen ez fogalomzavar lehet, mert így kerékagyról beszélünk. Gondolom efféle lehet: www.amazon.com/Timken-513189-Axle-Bearing-Assembly/dp/B000BZ9348. Mert a csapágy az csak a golyóskosár meg a két gyűrű.

Medgar 2017.05.10. 09:14:34

Tipikus fillérbaszó vagy

_B_ 2017.05.10. 09:36:58

@Balint133
@Medgar
Igen, pont ezért élnek vígan a csalók, mert a többség hozzállása ilyen.
Ezekben az ügyekben TETTEK szintjén el kell menni a falig, nem csak sopánkodni, hogy szar az ország!
Majd ha a trükközők belefulladnak a sok jogos vásárlói követelésbe, talán van esély egy jobb életre.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2017.05.10. 09:37:40

Fel nem foghatom, több kommentelő szerint még a poszt toló lenne a hülye, hogy kiverte a simliskedő cégből azt, ami neki jár???

#ezérttartittazország

báró Csekonics 2017.05.10. 09:46:08

Bár értem, hogy az elv a lényeg és a bolt nem volt hajlandó vállani a felelősségét azzal kapcsolatban hogy gagyit adtak rendes alkatrész helyett, az igazi tanulság az hogy ezért célszerű a szerelőre bízni az alkatrész beszerzést is.
Akár márkaszervizről, akár 'sufni' műhelyről van szó.
Olyankor nincs mellébeszélés - vagy jó a végeredmény, vagy nem. Ráadásul sok szerelőnem van extra kedvezménye az alkatrész beszerzésnél, amit általában legalább részben továbbad.

Amúgy ha levelezéssel dokumentált megtörtént eset, akkor miért nem lehet megemlíteni a konkrét cégnevet? Hátha tudná így mindenki, hogy hol nem érdemes...

MaCS_70 2017.05.10. 09:49:08

Sáros Hilda, Bálint 133:
Igen, nektek van igazatok, hagyni kell, hogy lehúzzanak, bele kell törődni, egyben biztosítani azt, hogy még véletlenül se lehessen jobb, sőt, ezzel biztatni is a további lehúzást.
Közhely, de igaz: a magatok fajta mentalitás miatt (is) tartunk ott, ahol. Mindenki csak kényelmesen beletörődik -- a posztoló viszont végigjátszotta. Magáért -- és egy kicsit mindenkiért.

MaCS

room_101 2017.05.10. 10:01:31

Nekem egyszer javították a Ford Focus-omat márkaszervízen kívül, mikor egy koccanásban megsérült a bal első kerékfelfüggesztés. Na ezt most műszaki vizsga előtt újból cserélni kellett, míg a többi gömbfej vidáman működik 200ezer km -en túl.
Ja meg egyszer vettem bele nem Ford gyári akksit, az tartott 3 évig, a gyári most 7. évét kezdi.

Sáros Hilda 2017.05.10. 10:11:28

@MaCS_70: Nem törődök bele. Csak tudom mi éri meg nekem és mi nem. A hibás alkatrész árát én is visszakértem volna.
De Nekem tuti nem érné meg 7 hónapig foglalkozni a dologgal, beleölni, x órát, munkát, utánajárást benzint stb. hogy a szerelő 10ezer forintját valaki kifizesse.

Azt a pénzt 2 óra alatt hivatalosan megkeresem.

Serivor 2017.05.10. 10:37:37

@room_101: A focusba spéci akksi kell, ami bírja a magasabb töltőfeszültséget, meg tán a nagyobb melegedést, vagy mit is... Minden jobb gyártó gyárt olyat, csak azt kell kérni, nem a normál kivitelt.

korosde 2017.05.10. 11:36:54

@Klesk: Igazad van, de az átlag vevőnek ez nem számít, nálam is meglepődnek amikor elmondom, hogy az ön autójához csak aggyal együtt van csapágy. De az alkatrész kereső programok is kerékcsapágynak nevezik akkor is ha egyben van a kerékagy mindenestül.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.10. 11:40:06

@danesdzsu2: Vitatható. De mondok más esetet. Hiszen nem ő küldhet, hanem te fordulhatsz bármelyik helyre...

Amint látod itt piszok sokan, jogosan, elmondják a 7 hónapot ennyiért végigszopni nem éri meg. Én pedig kapásból azt mondtam: Ha 3 hét után már ügyvédi munkadíj jön rá, akkor ez nem tartott volna 7 hónapig, jóval kevesebbet kell neked dolgozni, az ügyvéd munkáját meg kénytelenek kifizetni.

Így pedig a követelés összege elég gyorsan tud nőni, és a behajtásának egyik lehetséges módja a forgalmazó ellen felszámolást kezdeményezni. Szerinted, ha lemegy a felszámolás akkor miért is jó az, hogy te máshova is fordulhatsz? :)

korosde 2017.05.10. 12:03:03

Nehéz ügyek ezek. A törvényben "ésszerű határidő" kifejezés szerepel. A fenti eset nyilván nem az. Az u betűs nagyker velünk boltosokkal ugyan ezt csinálja, A b és l betűs sokkal korrektebb. Ez valószínűleg a szervezet nagyságából adódik. Elmondták, hogy minden beszállítójuknak megvannak az elvárásai mi kell az ügyintézéshez, és azt is utasításba adja pl: a LUK, hogy csak ők dönthetnek a garanciáról a kereskedő nem. Innentől meg Németországba kell küldeni a nagykereknek a reklamációs/ pl kuplungalkatrészeket/.
Minden cégnél van úgynevezett "keret" amin belül viszonylag gyorsan, saját hatáskörben eldöntik mi legyen cserélik vagy sem. Volt amikor mi mint bolt vártunk 3 hónapot, de mi már rég visszaadtuk az árat a vevőnek. A legdurvább összeg amit benyeltünk az 70000 ft vezérműlánc készlet amiben a lánc kb 2000km alatt 1 cm nyúlt. Nem cserélték, mert a sokadik hiánypótlásnál motorolaj mintát kértek a bevizsgáláshoz :). Na itt elengedtük. Ők nyertek. A munka árát is térítik de csak akkor ha az általuk küldött szakértő előtt szedik szét az autót. Sőt ebben az esetben még járulékos kárt is sikerült egyszer bevasalni egy nagykeren igaz az már tönkrement :). Mi a nálunk vásárló szerelőknek minden esetben elhisszük a szakszerű munkát hiszen ismerjük őket. Így simán adunk cserealkatrész oszt majd leboltoljuk, lepapírozzuk . Én sem tudom elbírálni azonnal a legtöbb alkatrésznél hogy tényleg hibás-e, hiszen pl. a fenti esetben próbapadon kellene bemérni az alkatrészt ami meg ugye nincs csak a gyártónak :) Ha a vevő vitatja a gyártó döntését, visszakapja a reklamációs darabot és kérhet saját szakvéleményt ha talál valakit aki hajlandó bevizsgálni. Ha a két szakvélemény különbözik akkor békéltető testület, vagy bíróság. Nem egyszerű a reklamáló vevőket kezelni, de aki nem bírja ne menjen boltosnak. Néha meg sajnos be kell vállalni a buktát is. Nálunk 10000 ft alatt a reklamált alkatrész a kukában végzi. a vevőnek meg meg pénz vissza. Ha normális hangnemet üt meg. Ha nem ezt teszi akkor hivatalos garanciás ügyintézés indul a jogszabályok maximális betartásával. Lehet fikázni :)

Shirkan 2017.05.10. 12:14:32

Milyen 7 hónapról beszélnek itt? És milyen több órás munka? 7 hónap után zárult le az ügy.
Telefonált néhányat, és írt néhány levelet. Na ez aztán tényleg nagy ügy. A posztoló nem az ÉNB-t, vagy valami más faszságot nézett este a TV-ben, hanem levelet írt a kereskedőnek.
Ha jól látom kettő üzlet látogatás, kettő telefon és három e-mail. Ebbe aztán senki nem őszül bele. Sőt akár a végén még büszke is lehet arra, hogy el tudta intézni. Ezért aztán teljesen fölösleges a posztolót szapulni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.10. 12:22:58

@Shirkan: Így sem térítették meg minden költségét, azt sem tudta mit követelhet. Sok helyen amit leír pontatlan. Ez gond. Ha jól csinálja akkor sokkal hamarabb megvan, és nem ő fog ennyit ügyet intézni.

Shirkan 2017.05.10. 12:27:44

@Válasszunk:
Miiilióegy ember még ennyit sem tesz meg magáért. Nem maradt csöndben, nem fogadta el a helyzetet, ez így szuper. Örüljünk Béláim, vagy Vincent-jeim.

korosde 2017.05.10. 12:48:07

Jó tanács: minden céghez, ha reklamálunk legyen forgalmi másolat, szakvélemény a szerelőtől, valamint számla, vagy munkalap a beszerelésről. Ez az alap, és rákérdezni azonnal mi kell még. Ha munkadíjat, vagy járulékos kárt akarunk bevasalni, még szétszedés előtt jelezzük a kereskedőnek. A vevő helyesen járt el grat. a türelméhez.

ostvan1 2017.05.10. 13:47:50

kb 30 éve kaptam az 1. leckét piacgazdaságból ('80-as évek!). A "lengyel piacon" vettem egy cigánytól egy műsoros kazettát. Otthon kiderült, hogy hibás. Következő héten - felvértezve jogszabályokkal - megkerestem az eladót. Mondom, hibás amit adtál. Válasz nélkül bedobta a kukába és adott egy másikat. Az már jó volt (vagy 10 évig hallgattam).
Akkor hittem el, hogy létezhet, amit a nyugati kereskedelmi gyakorlatról mondogattak, hogy mindig a vevőnek van igaza (tehát, ha veszi a fáradságot, hogy visszamenjen az eladóhoz, akkor a panasza jogos).
Az a cigány eladó tudta, aszerint is dolgozott.

Szelid sunmalac 2017.05.10. 14:59:52

Elvezet olvasni, hogy m Magyororszagon azert baszhatjak at a jonepet uzemi szinten, mert ha barki megprobal fellepni ellene, akkor a birkak meg ot kezdik el basztatni. Jol ondja az osregi vicc a konderral meg a benne ucsorgo magyarokkal. Ennyi kocsogot baszki.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.05.10. 15:20:26

@Shirkan: Ha a tanács amit ad nem jó, mert nem nézett utána a dolgoknak annak nem örülök.

És amint látod ő maga sem igazán boldog a megnyert "türelemjátékkal".

Elárulok egy titkot: Nem véletlenül kap a szerelő kedvezményt sok alkatrész árából. A kisker ár kapcsán benne van az az üzleti kockázat, hogy a fogyasztónak a törvényben meghatározott feltételekkel jár a garancia, a kereskedő viszont nem ilyen feltételektől kapja gyártótól. Sokszor a jogszerű ügyintézés során annak aki már fogyasztóval áll kapcsolatban le kell nyelnie, hogy egy-egy ügyön veszít. Ezt az üzleti kockázatot ő árrésének kell fedezni.

A költségek egy részét át tudja hárítani másra, de pl. ha saját maga volt a fasz és jön az ügyvédi költség, a végrehajtás költsége, stb. azt például nem.

A szerelőnek sokkal olcsóbb? Igen. De mondjuk az esetek egy részében a szerelő fogja lenyelni a hibás alkatrész miatti jogos fogyasztói igény költségét, amit nem tud a kereskedő felé érvényesíteni. És benne van a pakliban, hogy kb egálban jön ki. Az általa kapott % az üzleti kockázatot fedezi, de még ezért is tehet rá plusz árrést.

Az alkatrész kereskedőnek sem kötelessége kiskerként is működnie. Lehet csak nagyker, kizárhatja a fogyasztókat, a fogyasztói szerződésből eredő üzleti kockázatot. A mit kér tőle a gyártó, stb. nem rád tartozik. Amikor te, mint fogyasztó, az utcáról betérő vevőként vásárolsz, akkor pontosan tudja: Te nem szerelő vagy. Nem hárította át rád némi kedvezményért ezt az üzleti kockázatot. Ha trükközik, akkor beszéljen az ilyen ügyekkel foglalkozó ügyvéddel.

Azért van így, mert a magánembernek, a fogyasztónak a kockázatviselő képessége sokkal kisebb, mint a kockázatot szétteríteni képes cégeknek. Azaz nem neked kell várni, nem neked kell szopni.

Nyugodj meg, amikor az ügyvédi felszólítás emlékezteti erre az apróságra, és már ügyvédi munkadíjat is követel a nevedben az ügyvéd. A kereskedő tudja, hogy a garis igényed jogos, ha az időt húzza akkor szépen jönnek rá a különböző költségek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.05.10. 18:34:36

@Shirkan: Sokaknak nehéz felfogni, hogy valakinek más az értékrendje, mint az övék :D

kiskutyauto 2017.05.12. 23:41:38

7 hónap? Lószart! 3 nap után bementem volna és szarrá töröm az egész irodájukat péppé verek ott mindenkit, ha azonnal nem kártalanítanak fillérre... meg még valami értékes vígasz plusz ajándék...hát a jó büdös kurva anyjukat..!!!
süti beállítások módosítása