Hogyan javítsuk öreg autónk világítását?
2017. április 05. írta: autósajtó

Hogyan javítsuk öreg autónk világítását?

emeltfenyu.jpg

               Több autós oldalon is olvastam már mindenféle, erősebb izzókról, de nem foglalkoztam vele komolyabban. Bár Györk barátom korábbi cikke ebben a témában kicsit megihletett, azt itt olvashatják.

               Néhány hete azonban a közeli kis autós boltban hirtelen felindulásból megkérdeztem, van-e emelt fényű H7-es izzója? Nem volt éppen, de rendelt számomra egy pár Tungsram emelt fényű izzót. Ez már pozitívumnak tünt, vagyis hogy párban adják, tehát nem lesz eltérő fényerejű a jobb és bal oldali fényszóróm.

csereizzo.JPG

               Miután 2500 Ft-ért megvettem az izzókat, nagyon kíváncsi lettem, mennyivel lesz jobb a világításom egy ilyen kis beruházástól. De hogy a változás jól érzékelhető legyen, mindenképpen le akartam fotózni a jelenlegi világításom fényét. Nem volt igazán komoly teszt környezetem, úgyhogy egy sötét úton tettem meg végülis. (Sajnos a szélvédő nem volt tökéletesen tiszta.)

normalizzo.jpg

      Majd egy hétvégi napon 10 perc alatt kicseréltem az izzókat.

csere1.JPG

csere2.JPG

        Öreg autómban ez még nagyon egyszerű. Vannak olyan újabb autók, ahol ez csak a komplett lámpatest kiszerelése árán tehető meg. Szóval gyorsan végeztem. Ezek után már csak azt vártam, mikor lesz sötétben autóval intézendő dolgom olyan helyen, ahol nem nagyon van közvilágítás.

normalizzo.jpg

Normál izzóval

emeltfenyu.jpg

Emelt fényű izzóval

               Mikor eljött a nagy nap, illetve este, újra lefotóztam a fénycsóvát. Már az összehasonlítás elött is látszott, jelentős a különbség. A két képet egymás alá téve pedig könnyen látható, megérte a cserével bíbelődni. Bár azért ez nem egy laboratóriumi teszt, engem meggyőzött. A következő kérdésre majd az idő adja meg a választ: Meddig fognak tartani az új izzók? Mindenesetre nagyon örülök, hogy ennyit javult a világításom. Ez biztonság szempontjából is javulást eredményez, illetve az esti vezetés is kevésbé fárasztó. Mivel a fénycsóva rajzolata nem változott, a szembe jövőket nem zavarom jobban.

               Amivel még javítani lehetne, az a lámpatest felületének felpolirozása. De az én esetemben ehhez szét kéne szedni a lámpatestet, ami után a beázás veszélye felmerülhet. Ezt majd még körbejárom. Egyelőre örülök, hogy nagyobb lett az autóm fénye az éjszakában.

A bejegyzés trackback címe:

https://autosajto.blog.hu/api/trackback/id/tr6512400735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2017.04.06. 10:26:35

a sok idiota fakabat meg nem ezeket kapja el
eleg lenne egy kicsikinai occo lux mero es par alapelv megertese, hogy hol kell merni
süti beállítások módosítása